Akuutti ja ainainen sukkapula

Olen ainaisessa villasukka-puutteessa. Hidas neulontatahti ja hiihtelevä kävelytyyli laminaattilattioilla pitävät huolen siitä. Hiukan helpotusta asiaan on tuonut se, että olen kotioloissa alkanut käyttämään lammastossuja. Niitä en ole saanut puhki. Vielä. Syksyisella retriittireissulla Hailuotoon hankin parsintasienen (?) ja nyt sitten pitäisi opetella vielä parsimaan. Saisin kertaheitolla puolenkymmentä melkein priimaa sukkaparia takaisin käyttöön ja kulutettavaksi.

En pidä kauhean reikäisistä (pitsisistä) sukista. Isot palmikot taas ovat hankalta kengissä. Melkein parhaat ovat täysin sileät sukat mutta niitä on armottoman tylsä neuloa. Julia Weissin Ennstal modern -sukissa yhdistyy hillitty palmikko sileän neulepinnan kanssa. Kaunis ja yksinkertainen yksinkertaiselle naiselle. Tykkään.

IMG_6340

Ennstal modern (pdf)

by Julia Weiss

2,5 mm puikot

Cascaden Heritage 150

Lumoavasta Langasta

10 kommenttia artikkeliin ”Akuutti ja ainainen sukkapula

    • Minä tykästyin niin että teen varmaan jossain vaiheessa toiset. Kivan simppeli ja istuu ainakin minun jalkaan hyvin.

  1. Ihanat sukat 🙂 Itse olen huomannut myös tarvitsevani uusia sukkia ja paljon. Jostain kumman syystä olen neulonut aivan liian lyhytvartisia sukkia.

    • Meillä tyttö haluaa hirveän lyhytvartisia sukkia, itse tykkään noista puoleen sääreen ulottuvista. Paitsi kesällä pitää olla sneaker-mallisia.

  2. Kiitos sukkavinkistä! Laitoin heti saman mallin puikoille. Tuo pikkupalmikko on just ihana pieni yksityiskohta, joka tuo sitä jotain.

    • Kyllä, olen ehdottomasti samaa mieltä. Sukkia kuluu meidän huushollissa ihan kiitettävä määrä. Niin paljon että täytyy aina välillä ulkopuolisiin apuihin tukeutua. 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s