Pikku-Iitan takki

Käsitöiden valmistumistahdista ei voisi kyllä päätellä että olen ollut kotona koko tämän vuoden. En voi kerta kaikkiaan käsittää miten aika hupenee käsien välistä. Tai no, tulevaisuuden työkuvioiden työstäminen ja himourheileminen lohkaisevat aimo siivut ajasta ja onpa muu perhe tullut totuteltua astetta parempaan kotiruokaan ja leipomuksiin. Voipi tulla Siperia vastaan ainakin jälkikasvulle sillä on aika todennäköistä että syksyllä olen viikot toisella paikkakunnalla. 😀 Molemmat lapsista ovat kyllä kotitaloustaitoisia mutta eivät kyllä omatoimisesti tee ruokaa/leivo jos emme sitten me vanhemmat ole reissussa.

Lapset saivat pikkuruisen serkkutytön alkuvuodesta. Pääsin ikäkriisiytymään asian tiimoilta sillä poikaani pyydettiin tälle lapselle kummiksi. Eikös se ole vähän kuin mummiuden esiaste, jos oma lapsi on jonkun toisen lapsen kummi ? 😀

002 (3)Mikäs sen mukavampaa kuin neuloa pätkiä menemään ilman niitä hemmetin saumojen silmukointia loppusuoralla…..

Tämä lanka oli muuten jo kertaalleen neulottu minulle myssyksi mutta koska päänympärykseni ei ole 70 cm, katsoin järkevämmäksi purkaa sen työn. Lisäksi tyttäreni ilmoitti aikoinaan että lanka on pikkutyttöjen värinen. 😀 (Hän myös kertoi että nyt keväällä minun kanssa kehtaa kulkea kaupungilla koska kevättakkini ei ole niin kamala kuin talvitakkini oli….. ❤ teinit ❤ )

147

Pikku-Iitan takki (rav.link) (malli Helena )

BC Garn Semilla  100g

puikot 3-4mm

1.-17.3.2013

Tikuttelin siis pienelle tytölle pikkuruisen neuletakin, joka osoittautui hulvattoman suureksi (minulla käy aina näin pienten ihmisten vaatteiden kanssa). Onneksi lapsilla on tapana kasvaa. Tosin mallikin on aika leveä. Treenailin tähän myös minulle uutta tekniikkaa, i-cord -reunusta, joka neulotaan suoraan reunaan. Olin tosi tyytyväinen huoliteltuun jälkeen, jollaisen sillä sai etureunoihin ja pääntiehen. Tulee käyttöön toistamiseen, ehdottomasti !

3 kommenttia artikkeliin ”Pikku-Iitan takki

  1. Ihana nuttu! 🙂

    Tuosta ”mummoutumisesta” tuli mieleen, että on kait sekin jonkinlainen mummoutumisen merkki, jos omasta siskosta tulee mummi? 🙂 Toisin sanoen minä olen piakkoin isotäti – nuttujen neulomista täälläkin suunnitelmissa. 😉 Se on melkeinpä kivempaa kuin aikanaan tädiksi tuleminen, silloin oli jotenkin noloa kutoa vauvannuttuja varhaisteini-iässä, teinkin niitä ihan salaa… Iän karttumisessa on se hyvä puoli, ettei enää hävetä mikään. 😀

  2. Voi miten soma takki!
    Minä olen tullut tosi nuorena mummoksi, se meni jotenkin ”omasta eestään” kun oma nuorimmainekin oli vasta 3-vuotias. Voi niitä aikoja…pojanpoika on nyt 15 v eikä toistaiseksi ole muita lastenlapsia.

  3. Katselin ravelryn kuvasta, että sinulla on niin kapoiset posket, että tuskin ihan ristipistelyllä niitä olet saanut, eli siis himourheilulla. ;oD

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s